Sporten faire du sport

De 5 Ws om succesvol te beginnen sporten!

Wil je ook beginnen sporten, maar is het er nog niet van gekomen? Met onze 5 W’s helpen we je alvast graag op weg!

Nieuwjaar ligt alweer zo’n twee maanden achter ons, de dagen worden stilaan langer en ook de zon slaagt er zo nu en dan in om door de grijze lucht heen te breken. Maar hoe is het gesteld met je goede voornemens? Ben je ondertussen al wekelijks je kilometertjes aan het joggen, of is het een langetermijnproject geworden? Voor dat extra duwtje in de rug, zit je bij ons alvast juist! Met onze 5 W’s helpen we je graag op weg!

 

    1. Waarom wil je gaan sporten?

      De eerste stap is alvast gezet. Je gaat sporten, maar waarom? Vraag je eens af wat je graag wil bereiken. Misschien wil je gewoon je algemene conditie verbeteren, om je fitter te voelen. Of droom je van een afgetraind lichaam om in de zomer van 2017 vol zelfvertrouwen in bikini over het strand te kunnen paraderen? Weten wat je wil bereiken, is de eerste stap om haalbare doelen te stellen.

 

    1. Wat wil je graag doen?

      Vooraleer je je volledig toespitst op één – of meerdere – sporttak(ken), is het een goed idee om verschillende sporten uit te proberen. Op die manier kun je erachter komen wat je écht leuk vindt. Zoek je een sport waarin je je volledig kunt uitleven in groep, of sport je liever alleen in de natuur zodat je even compleet tot rust kunt komen?
      Ook je doelstelling speelt een grote rol bij je keuze. Als je graag een strakker lichaam wil krijgen, en dus vooral vetverbranding beoogt, kies je best voor een langdurige en gelijkmatige sportinspanning, zoals joggen. Wanneer jouw voornaamste doel spieropbouw is, is een intense krachttraining meer aangewezen.

 

    1. Met wie ga je ertegenaan?

      Een derde maar o zo belangrijk stap, zoek een “partner in crime”. Een buddy waar je op kan rekenen! Zelfs als je liever alleen sport, kan je met vrienden afspreken om wekelijks te gaan joggen en jullie prestaties met elkaar te delen. Maak er een kleine competitie van! Of ga eens met je beste vriendin zumbalessen volgen, hilariteit gegarandeerd!

 

    1. Wanneer plan je je sportsessie?

      Vaak hoor je dat mensen niet sporten omdat ze er de tijd niet voor hebben… Wees geen excuustruus – of voor de mannen onder ons, een excuusguus – maar leg je sportmoment vast in je agenda! Sport je samen met vrienden? Spreek dan bijvoorbeeld af dat wie afzegt, de volgende keer op café een rondje geeft!

 

  1. Welke hulpmiddelen bestaan er?

    Afhankelijk van het soort sport en je niveau, zijn er verschillende middelen die je prestaties kunnen ondersteunen.

    Ga je voor krachttraining om een gespierder lichaam te krijgen? Neem dan zeker eens een kijkje tussen ons Performance Sports Nutrition-gamma. Met behulp van deze producten ligt een sneller resultaat met minder inspanning binnen handbereik!

    Wil je een slanker lichaam en toch zonder energieverlies je spiermassa behouden? Laat je dan bijstaan door onze populaire en uiterst doeltreffende Yokebe-shake! De hoogwaardige proteïnen zorgen ervoor dat je zonder hongergevoel minder calorieën inneemt, je energiepeil behoudt en meer spiermassa opbouwt!

    Voor de meer doorgewinterde sporters onder ons, zijn er de producten van het Etixx-gamma. Ze voorzien je van extra vitaminen en mineralen die cruciaal zijn wanneer je geregeld intensief sport.

 

Hopelijk heb je na het lezen van onze 5 W’s dat extra duwtje motivatie gekregen! Ga ertegenaan en blijf in jezelf geloven! Neem kleine stapjes, en dan kom je er wel! You can do it!