Een goede nachtrust, onontbeerlijk!

Een goede nachtrust is onontbeerlijk om de nieuwe dag fris te starten. Lees hoe je de voorbije dag kan loslaten, je hoofd kan leegmaken en met een gerust hart aan een nieuwe dag kan beginnen.

De dingen die je vlak voor het slapengaan doet hebben een grote impact op je leven. De ideale start van de dag begint de avond ervoor, net omdat de dag op zijn einde loopt en je niet meer hoeft te rushen om alles gedaan te krijgen. Enkele eenvoudige tips zodat je niet meer wakker in bed ligt.

 

  1. Vermijd alle elektronica een uur voor het slapengaan, aangezien ze onze hersenen stimuleren in plaats van ons natuurlijk slaapritme haar werk te laten doen. Die gsm gaat best uit en een tv in de slaapkamer is ook geen goed idee. Zorg ervoor dat je lichaam de slaapkamer weer associeert met rusten en het in slaap vallen gaat weer vlot.
  2. Zet alles klaar voor het ontbijt van de volgende ochtend, leg je papieren en eventueel zelfs outfit al klaar. Zo slaap je met een gerust hart, voorkom je stress in de ochtend en moet je niet piekeren of je alles wel bij je hebt op weg naar het werk.
  3. Stretchen is niet enkel voor bij het sporten, het is een zeer ontspannende routine die het lichaam in de juiste stemming brengt om tot rust te komen. Het is ook nog eens goed voor je spieren en gewrichten, niets dan voordelen dus!
  4. Verwijder de dag en alle make-up van je gelaat zodra je thuis komt van het werk of enkele uren voor je moet gaan slapen. Vaak moeten we niet meer buiten komen en heeft het niet overslaan van je verzorgingsroutine een positieve impact op je huid. Je ziet er veel frisser en gezonder uit de volgende ochtend.
  5. Eindig de dag met een positieve noot en schrijf voor jezelf op waarvoor je dankbaar bent die dag. De goede kanten leren zien en ervaren in het leven werkt zeer motiverend en komt je mentale gezondheid ten goede. Na een tijdje leer je veel beter omgaan met tegenslagen, wat dan je stressniveau weer omlaag helpt brengen. Een opwaartse spiraal van voordelen.